Pagina's

31.5.11

'Triiiiing'

Ken je dat gevoel? Je telefoon rinkelt voor de zoveelste keer die dag en het laatste waar jij zin in hebt is de telefoon op nemen. Toen ik een jaar of tien was hing ik altijd al aan de telefoon terwijl de eerste triiiiing nog bezig was. Er werd gebeld! De eerste gedachte die bij mij opkwam was: 'Wie zou dat zijn? Zouden ze voor mij bellen?' Alleen dat gevoel is in de loop der jaren drastisch veranderd.

Als mijn telefoon nu trilt, rinkelen doet ie niet want trilmodus is mijn beste vriend, is de eerste gedachte die door mijn hoofd spookt: 'Opnemen of laten trillen?' Uiteindelijk kies ik meestal voor optie 1. Waarom? Omdat ik veel te nieuwschierig ben om niet op te nemen. Maar hier heb ik dan af en toe ook wel eens spijt van moet ik zeggen. Je hebt eigenlijk een aantal soorten bellers:

Ik-bel-omdat-het-noodzakelijk-is-bellers.
 Eerlijk gezegd is dit de categorie waar ik de minste moeite mee heb. Ze bellen snel en met een goede reden.

Ik-bel-omdat-ik-je-iets-moet-vertellen-bellers.
Deze categorie moet geluk hebben met mijn humeur denk ik. Heb ik een goed humeur, vind ik het geen probleem. Heb ik andere dingen te doen en heb ik dus eigenlijk geen tijd, dan hebben ze minder geluk.

Ik-bel-omdat-ik-me-verveel-en-toch-1000-bel-minuten-heb-bellers.
Ik denk dat jullie wel kunnen raden hoe ik over deze categorie denk? Helaas bellen deze mensen in negen van de tien gevallen ook nog op momenten dat het je absoluut niet uitkomt. Daarnaast zijn ze ook niet van plan op te hangen voordat ze minstens 30 van de 1000 minuten kwijt zijn. Enorme pech dus, als jij uitgerekend uit al die telefoonnummers gekozen wordt.

Persoonlijk ben ik meer een mailer en sms'er. Voordelen? Je hoeft geen stiltes op te vullen. Die zijn er simpelweg niet! Je kan uren nadenken over wat je precies wilt zeggen. Twijfelen over of je afsluit met één x-je, of twee. Niemand die het merkt! Je kan zelf bepalen wanneer het jou het beste uitkomt om te reageren. Moet ik nog meer voordelen noemen? Nu hoor ik jullie denken: 'Maar mailen en sms'en is zo onpersoonlijk!'  Wat dacht je van bellen? Als iemand graag persoonlijk wil zijn, heb ik liever een face-to-face gesprek.

Natuurlijk zijn er mensen waar ik uren mee kan bellen. Ik denk dat dat er twee zijn. Mijn moeder en mijn beste vriendin. Maar dan wel op een moment dat het ons beide uitkomt!

I want an assistant to pick up worthless phone calls.

 


37 opmerkingen:

  1. Ik ben zelf ook meer een smser/mailer. Hele leuke blog & leuk geschreven! Ik volg je ook :)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou ook meer van mailen en smsen, want stiltes zijn altijd zo ongemakkelijk vind ik :D
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk blog! Ik hou zelf ook niet zo van bellen en zeker niet in het openbaar!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ja die stiltes! Ik ben ook meer van mail en sms! Leuk en herkenbaar stukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik sms vaker dan nodig is. & ik hou niet van mailen (:

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke post! Ik sms zelf liever :)
    Ik volg je!
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel voor je reactie! Fijn is hij hé? x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw leuk geschreven en wat een leuk blog ! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha leuke post, idd leuke blog!
    dankje voor je reactie!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, this is soooo true! Soms vind ik bellen wel even leuk, maar ik ben ook meer van het sms& :)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke log. Ik ben meer een "ik-bel-omdat-het-niet-noodzakelijk-is-beller" maar alleen bij een vast groepje vrienden. Gelukkig kunnen ze zulke telefoontjes wel waarderen. Bedankt voor je bezoekje bij mij ;) erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed artikel! ik kan niet eens bellen! heb elke maand 1000smsjes :)

    bedankt voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zijn verschrikkelijk, wanneer je de telefoon stalkers hebben. Meestal sms'en. Ik ben erg bijzonder, wie ik ben aan de telefoon met.

    Veel plezier met bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankjewel voor je reactie! :D Ik heb er super veel zin in! hihi :D
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik sms of bel wel altijd, maar ik zit nooit over mijn bundel heen.

    Doe jij ook mee met mijn winactie?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hey ik volg je op gfc volg jij mij ook op missmake-up.tk
    en en leuke artikel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is herkenbaar, ik hou helemaal niet van bellen nooit gehad ook. Maar sms'en en mailen zijn mijn beste vriend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha leuk geschreven!
    Ik bel haast nooit, smsen doe ik echt heel vaak!

    xx
    Doe mee met mijn giveaway: http://jeemmful.blogspot.com/2011/06/giveaway-broche.html

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha ik ping en sms ook meer dan dat ik bel, behalve met m'n moeder, die heeft geen mobiel!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. haha wat leuk geschreven zeg! Ik bel niet zo super veel meestal,, ik sms meer!
    Maybe vind je onze blog leuk? of wil je zelfs volgen? :$

    xoxo
    Eef&Lot

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha, leuk geschreven!
    Dankje voor je berichtje op m'n blog!
    Wil je volgen?
    http://www.fabinfrance.blogspot.com
    xoxo Charlie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben ook meer een smser en mailer dan een beller. Zo eng altijd haha :D
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw, jij schrijft echt zo leuk! Enorm fijne schrijfstijl. Leest vlot.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, ik denk preciés hetzelfde als jij haha!
    Ik hou sowieso niet van bellen, ik ben een denker en ook nog eens een twijfelaar, dus voor mij is smsen veel gemakkelijker!
    Leuke post. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuke post! Maar ik bel eigenlijk nooit meer, whatsapp en ping nog alleen maar. :'D

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Haha wat een herkenbare post! Ik ben ook veel meer van het mailen en smsen.

    Mijn panty's zijn ook vaak al stuk voordat ik buiten ben haha. Met die handschoentjes moet ik dan ook maar een keer proberen! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk om te lezen, maar ik ben meer van het smsen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hahaha, ik heb er nooit zo over nagedacht!
    Ik ben ook meer van het sms'en

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat heb jij een ontzettend leuke schrijfstijl, dit is echt enorm herkenbaar. Ik ben zelf ook meer van het smsen/mailen, die stiltes zijn bijna gênant, vind ik.
    Ik ga je volgen, jij mij ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk :D
    Ik bel meer dan ik sms, ik hou van bellen!
    Maar ik heb een Blackberry en daar ping ik heel veel mee, dus smsen is niet nodig! Soms wel :D

    BeantwoordenVerwijderen

love comments. =3