Pagina's

17.5.11

Bus rampscenario.

Sportief als ik ben, dat blijkt wel uit mijn hardloopmomenten die zo ongeveer eens per maand voorkomen wanneer het zonnetje schijnt en ik absoluut helemaal niks te doen heb, fiets ik normaal altijd naar school. Maar liet het vandaag nou echt zo'n regenachtige baaldag zijn en ja, zeg nou eerlijk, die bushalte recht voor mijn huis staat er toch niet voor niets?
Maar eerlijk gezegd, ben ik niet zo'n ongelovelijke fan van bussen. Of beter gezegd, wel van bussen maar niet altijd van de mensen die erin zitten.

Wanneer je dan toch al zo'n regenachtige baaldag hebt gaat het meestal al mis bij het moment dat je instapt. Wanneer je zo vrolijk mogelijk, 'hallo', zegt en de buschauffeur in kwestie je ongelovelijk moeilijk aankijkt. Je zou toch bijna denken dat je iets verkeerds doet.. Nu vergeet ik nog bijna het moment waarop je netjes met je portomonee in de regen staat te zwaaien wanneer je dan eindelijk, tien minuten te laat, de bus aan ziet komen. Voordat je dan daadwerkelijk instapt wordt je begroet met een gigantische plens water over je heen. Misschien de reden dat er geen 'hallo' meer af kan? Na nog wat gerommel en een geƫrgerde blik omdat je niet contant betaald, kan je, inmiddels compleet doorweekt, plaatsnemen.

Zo'n vijftien minuten later is de bus inmiddels aardig volgestroomd met doorweekte katjes en bezwete mensen die, ook al is de bus ruim tien minuten te laat, toch nog moesten rennen om de bus te halen. Nog twee haltes verder komt er een jongen de bus binnen die eruit ziet alsof hij bij een slager vandaan komt, zo ruikt ie trouwens ook. Wanneer hij verder de bus inloopt en om zich heen kijkt naast wie hij plaats zal nemen, begin ik nog snel een schietgebedje en probeer geen oogcontact te maken. Mislukt, natuurlijk. Op dat soort momenten word ik namelijk te nieuwschierig en ga ik toch kijken..
Met een verlegen lachje vraagt hij vriendelijk of de stoel naast me bezet is. 'Natuurlijk niet', antwoord ik vriendelijk en neem mijn doorweekte tas op schoot. 'Goh, regende het bij jou ook?', begint hij een gesprek aan te knopen. Het allerlaatste waar ik op dat moment zin in heb, is een weer-praatje met iemand die.. Nou ja, je snapt me wel. Vriendelijk maar kortaf antwoord ik, 'Ja'. Vervolgens stop ik zo snel als ik kan mijn oordopje van mijn mp4, die inmiddels uitgevallen was, weer terug.

Morgen ga ik weer lekker op mijn oude, vertrouwde fiets. Met of zonder regenpak!


21 opmerkingen:

  1. echt zo leuk geschreven haha. Ik heb hier gelukkig geen last van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha! Leuk geschreven en dat van: Wanneer je zo vrolijk mogelijk, 'hallo', zegt en de buschauffeur in kwestie je ongelovelijk moeilijk aankijkt. Herken ik wel ;).
    Xoxo, leoniae
    p.s: Bedankt voor je reactie ^-^.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geschreven, heb met plezier gelezen :D

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ja dat ken ik! Leve de fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oehj, daar herken ik mezelf heeeel erg in. Ook van dat 10- minuten te laat en dan nog rennen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk geschreven. Ben ook altijd net dat tikkeltje te laat :-/ X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi je schrijft leuk :)
    Ik heb dat ook altijd als ik met de bus naar school ga (ben ook gewoon om met de fiets te gaan)
    Maar buiten de schooluren vind ik het minder erg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahah ik wil elke dag fietsen, en stel dat er toch een dag komt dat ik echt met de bus moet, vraag ik of mijn moeder wilt rijden.:p

    ___________________________________
    feelinglikearainbow.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij schrijft echt fantastisch!
    & bedankt voor je reactie (:

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik volg je ook! & bedankt voor het volgen (:

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk dat je mee wilt doen aan mijn interview. ik heb de vragen naar je gemaild. wanneer het online komt weet ik niet. maar als het online staat dan stuur ik je een comment.x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dankje voor je lieve reactie♥ je schrijft echt leuke dingen!!!

    BeantwoordenVerwijderen

love comments. =3