Pagina's

1.5.11

Shoppen met een lijstje.

Ik moet heel eerlijk bekennen, dat ik toch een tikkeltje shop-verslaafd ben. Niet dat het ernstig is, maar het is wel reden nummer 1 dat ik op het moment in een kleine geldcrisis zit. Die ik wel eens vaker dan af en toe heb trouwens. Maar geen verdriet. Als mijn portemonee leeg is, weet ik in ieder geval zeker dat mijn kledingkast gevuld is.

'Shoppen met een lijstje', is me ooit getipt door een vriendin. M'n eerste gedachte was: 'Huh.. een lijstje? Ik ga toch geen boodschappen doen'?  Maar nee, geen boodschappen. Je maakt dus een lijstje met daarop kleding, cosmetica, etc. die je écht nodig hebt. Dus geen lijstjes van kilometers lang. Nee, gewoon een bescheiden lijstje met dat wat je écht nodig hebt. Hoe makkelijk kan het zijn?

Niet dus. Je schrijft dus een lijstje, waar alleen en alleen maar, de 'musts' op mogen staan. Na een half uur uitbundig geschreven te hebben, heb ik zo'n 25 'musts' staan op mijn lijstje. Oké, dat was dus niet helemaal de bedoeling van het lijstje. Kras erdoor. Ik eindig uiteindelijk na mijn 6e poging met een bescheiden aantal van 3 'musts' erop, waarvan ik echt denk dat ze noodzakelijk zijn. Het enige wat ik dan nog moet doen is me houden aan mijn lijstje. Kan het nog makkelijker? Helaas, werkt het bij mij niet zo makkelijk..

Op mijn lijstje staan 3 items. De hele dag mag ik géén enkele blik wenden op schoenen of tassen. Eraan denken is al moordend. Met een beetje fantasie kan je de rest van mijn dag al invullen. Het eerste uur gaat prima, het is gezellig en heb nog geen blik gewend op items waar ik niet naar mag kijken. Na twee uur gaat het bijna mis, ik dacht toch echt 'de perfecte schoenen' te hebben gezien. Snel wend ik me tot een leuk rokje, precies zo één die op mijn lijstje staat. Verrast dat ik ben, spring ik snel een pashokje in. Na een paar seconden baal ik als een stekker dat ik dat rokje zo nodig moest passen. Vliegensvlug, alsof ie nooit weg is geweest, komt de gedachte over 'de perfecte schoenen' terug.

Nadat ik thuis voldaan op de bank neerplof, vraagt m'n moeder wat ik heb gekocht. Ik laat haar vol trots mijn 'nieuwe beste aankoop' zien. Het lijstje die ik had laat ik maar achterwege, van mijn kleine geldcrisis weet ze toch nog niks. Ze vindt ze prachtig, dus wat maakt het uit. Volgende keer meer 'geluk'.

Komen jullie ook altijd thuis met de dingen die je juist niet meer nodig hebt?



Loesje: 'Aan het eind van m'n geld, houd ik altijd een stukje maand over.'

23 opmerkingen:

  1. leuk geschreven zeg! Ik gebruik ook geen lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk geschreven! Ik kom inderdaad best wel vaak thuis met spullen die ik eigenlijk niet nodig had. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankje!
    Leuk geschreven, ik ben zelf juist echt een lijstjes-type omdat ik altijd alles vergeet en ik het prettig vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk geschreven :D!
    uhmm nou eigenlijk niet, ik koop altijd wat ik heeel leuk vindt ,dan komt het wel goed haha ;)
    maar ik heb wel bijv. in mijn achter hoofd , geen vestjes-- heb ik al genoeg, maar topjes !
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk geschreven.
    Een shopprobleem heb ik niet echt, maar toch hou ik ook altijd een stuk maand over, snap niet hoe dat komt. xd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel leuk geschreven dit stukje! Ik ben heel slecht in dingen kopen die ik eigenlijk écht graag wil..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb het probleem dat als ik iets zoek, ik het nooit tegenkom. Een lijstje werkt dan echt niet! Als ik ga shoppen koop ik dus gewoon wat ik leuk vind :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk geschreven idd net zoals iedereen al zegt hahaha! Jij ook bedankt voor je comment! Cute blog! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi thanks! En superleuk geschreven, shoppen kan heel moeilijk zijn haha. Ik vind nooit echt het perfecte iets waar ik naar op zoek ben, of ik vind het wel maar dan heb ik niet genoeg geld, dat soort ellende.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg leuk geschreven! Pff, ik herken het, haha.

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zoals iedereen hier al zegt, leuk geschreven!
    Ik maak soms ook een lijstje, maar het loopt ook altijd een beetje mis dan :D x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk geschreven!

    Shopverslaafd? wat is dat haha heeel herkenbaar!


    XoXo
    H&C from Amsterdam
    www.sistersandsisters.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. "Als mijn portemonee leeg is, weet ik in ieder geval zeker dat mijn kledingkast gevuld is." hahaha fantastisch. so true.
    super leuk geschreven!
    x M.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankjewel !
    Voor dat ik ga shoppen, bedenk ik altijd wel goed wat ik echt nodig heb, maar ik schrijf het niet ech top x)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, wat een leuk idee zo een lijstje :) Bedankt voor je reactie en bezoek op mijn blog trouwens, dat waardeer ik :D Jij hebt ook een leuke blog! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. inderdaad goede tip.. shoppen met een lijstje.. ik koop altijd iets anders dan ik wilde!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, wat grappig! Ik heet ook Janna :)
    Maar ik zou me inderdaad ook niet aan zo'n lijstje kunnen houden. Heb het ook wel eens geprobeerd...

    BeantwoordenVerwijderen

love comments. =3