Pagina's

19.7.11

Macaroni met ketchup en smak.

Dikke tranen rolden over mijn wangen. Ze waren niet van het lachen dit keer, wat meestal het geval is namelijk. Ze waren het gevolg van een discussie. Mijn vader moest overwerken en ik was vrij, dus ik moest maar voor het eten zorgen. Koken vind ik niet vervelend om te doen, dus geen probleem dacht ik. Totdat ik aankondigde wat ik van plan was om te maken, mijn lievelingsgerecht. Een lekkerder en simpeler gerecht bestaat er niet: Macaroni met ketchup en smak, hmmm!

Maar toen kwam de discussie op gang. Mijn vader vind macaroni met ketchup en smak namelijk te simpel. Hij ziet er het liefst wat meer taugé, paprika, courgette, tomaat, knoflook en ui in. Bij de meeste gerechten ben ik het daar mee eens, maar niet bij mijn macaroni met ketchup en smak! 'Nou dan eet ik het niet', zei m'n vader heel kinderachtig. Waarop ik weer reageerde met, 'Dan toch lekker niet!' Einde discussie zou je denken: Ik maak mijn macaroni met ketchup en smak en eet het vervolgens lekker op de bank voor de tv op. Dat was helaas niet het geval.

Natuurlijk kon ik mijn mond weer eens niet houden en zei, 'We hebben alleen maar ui in huis, dus dat feestje gaat niet door'. Waarop mijn vader naar de kelder liep om een ui te halen. 'Nou, dan hoeft alleen deze er bij door', was zijn reactie en liep weg. Nou vooruit dacht ik, een ui verandert de smaak toch niet echt. Nadat ik de ui uit zijn schilletje had gehaald was er geen stoppen meer aan. Dikke tranen rolden over mijn wangen, zelf nu anderhalf uur later branden mijn ogen nog. Uien snijden is nooit voor mij weggelegd geweest. Het eindigt altijd met tranen en een snotterneus.
Volgende keer hou ik het weer gewoon bij macaroni met ketchup en smak!

Recept:
Macaroni met ketchup en smak
Ingrediënten:
Macaroni
Ketchup
Smak
Bereiding:
Zet een pan water op het vuur en breng deze aan de kook. Snijdt ondertussen de smak in blokjes en verwarm deze in een andere pan met een beetje boter. Gooi wanneer het water kookt de macaroni in de pan en laat deze 5 minuten koken. Voeg ondertussen ketchup toe in de pan waar je ook de smak in verwamt en maak deze warm. Vervolgens giet je de macaroni af en mix je de macaroni met de ketchup en smak, eetsmakelijk!
Extra:
Voeg een beetje zout toe in de pan waarin je de macaroni kookt (neem tevens het bovenstaande verhaal met een korreltje zout). Voor de liefhebbers kunnen er ook groenten toegevoegd worden zoals ui.

33 opmerkingen:

  1. Leuke post, je schrijft erg leuk (:
    Ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog nooit geprobeerd maar ik denk dat zelfs met mijn kookkunsten dit te maken valt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog heb je :D
    en bedankt voor je tip!
    Om 11:00uur komt er weer een artikel online op mijn blog ;)

    Ik ga je volgen, volg je me terug? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit heb ik een keer geprobeerd, ik vind het echt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke post ! Dit maakt mijn moeder ook wel eens, heeeerlijk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hele leuke post! je schrijft leuk en het is fijn om te lezen (:

    bedankt voor het volgen! ik volg je nu ook
    liefs,
    http://myveryownlookbook-sophie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke post, leuk om te lezen! Je schrijft leuk! En dat gerechtje is erg lekker!

    Leuke blog! Zullen we elkaar volgen :)?
    http://www.annaeva.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben echt zo debiel, ik snij uien met een zonnebril op!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammie, ziet er echt lekker uit!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. haha, toen ik begon dacht ik dat je moest huilen om de discussie. Leuk de spanning opgebouwd in je verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat schrijf je leuk ! =) Ik dacht dat je ergens anders om moest huilen maar toen ik verder las ging het om uien haha! Macaronie is simpel te berijden env olgensmij ben ik daarmee net zn zeur als je vader?;$ Haha,erg leuk! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lekker :)

    PS. doe je al mee aan mijn winactie's? http://girlsmakefashion.blogspot.com/p/zomer-winmaand.html

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ocherm! En heb jij nou nog wel je macaroni zonder ui opgegeten of toch met? Bedankt voor je reactie trouwens, betekent echt veel voor me! x
    thisismachteld.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dankjewel voor je comment!
    Super leuke blog heb je ook, echt gaaf! :)
    Elkaar volgen?
    xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Thanks voor je tip!!

    met zonnebril hebt je niet totaal geen last meer van tranen. Ik blijf wel prikkende ogen heb, maar wel veel meer zonder bril op :D

    Keertje proberen?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. yummyy.. moet het proberen te maken! pasta is zoo lkkr.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik krijg meteen zin in macaroni hahhaa xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb nog nooit macaroni met ketchup gegeten, maar ik hou ook niet van ketchup. :')

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lekker!
    Bedankt voor je reactie, maar ik heb nog geen 200 volgers haha ;)

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heej Janna, leuke blog!!! Ik ga je volgen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat balen van die discussie dat jij niet eens je eigen eten mocht maken ook bedoel je lievelings eten mag maken, wel een leuk recept :)
    Kom je ook eens bij mij kijken?
    Www.xfashionvictims.blogspot.com
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hmmm.. Yumyum :3.
    Dat zal vast lekker smaken!
    Bedankt voor je reactie.
    Liefs, Kiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke post ! Van uien moet ik ook altijd huilen ;s Wel balen van die discussie ;o
    Ik volg je (aa)

    Lovee, Sarah.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dankjewel! En die panty heb ik ruim een jaar geleden bij New Look gekocht. (:
    xo-

    BeantwoordenVerwijderen
  25. mmmm, macaroni is altijd vet lekker ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuke post zeg!
    Ik durf het toch niet aan haha, maar misschien dat ik het oooit eens probeer hihi.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  27. zo zie je maar weer, de meest simpele gerechten zijn vaak het lekkerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind het ook wel simpel en ben niet zo'n fan van ketchup, lekker veel groentjes erbij en tomatensaus yummie. Wel jammer voor de discussie met je vader, hoop dat het weer bijgelegd is.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. hmm.. macaroni!
    een van mijn lievelingsgerechten.

    ik heb dat ook altijd met uien snijden. echt vreselijk!

    BeantwoordenVerwijderen

love comments. =3